Compromís Picanya proposarà al proper Plenari Municipal del dijous 9 de març que el periòdic local De Casa en Casa incloga la veu del veïnat amb un espai per a que els representants públics tinguen la possibilitat d’adreçar-se a veïns i veïnes.

L’objectiu d’aquesta moció recau en presentar una proposta per dotar el periòdic municipal “De Casa en Casa”  de transparència i representativitat. El De Casa en Casa, d’acord amb el que es descriu a la mateixa web de l’Ajuntament, és el periòdic amb el qual “l’Ajuntament ret comptes de la gestió municipal davant la ciutadania i també obri una finestra des de la que les associacions i ciutadans poden donar a conèixer les seues activitats tal com marca l’article 69 de la Llei 7/1985 de 2 d’abril reguladora de las bases de règim local”. Pel que fa a la rendició de comptes davant de la ciutadania, és conegut per tothom que el Plenari és l’òrgan de màxima representació política dels ciutadans. En conseqüència, la configuració política del Plenari permet la rendició de comptes de la gestió del govern municipal mitjançant l’acció dels partits polítics representats en aquest òrgan.

Per tant, d’acord amb la rendició de comptes amb la que ha de comptar la gestió de l’Ajuntament de Picanya i en benefici de la transparència i la representativitat de tot el veïnat, es proposa la creació d’un espai al periòdic municipal on tots els partits polítics tinguen la possibilitat de dirigir-se a la ciutadania. Amb aquest espai, es democratitza un servei públic útil i necessari com és un butlletí d’informació municipal.

Com és lògic, tots els representants públics estarem d’acord amb que un servei d’informació pública finançat amb els impostos de tot el veïnat de Picanya, ha de respondre a la representativitat de tots els seus contribuents i no pot ser un instrument de propaganda. Així mateix, sembla obvi que en una realitat democràtica i plural com és la de Picanya, el seu veïnat ha de tindre dret a estar representat en el principal canal informatiu que disposa per conèixer la gestió que es du a terme a la seua administració més pròxima. En definitiva, la diversitat i pluralitat social i política han de ser elements d’especial protecció per a qualsevol representant públic que tinga vertadera voluntat de servir els seus veïns i veïnes amb transparència. El contrari no s’entendria a un poble obert i democràtic com és Picanya i on, com sap qualsevol que la conega, no té cabuda la manipulació i l’opacitat dels seus gestors amb els recursos públics.

Com a exemple del que es proposa en la present moció, el butlletí municipal de l’Ajuntament d’Aldaia L’informatiu inclou una secció de dos pàgines on els quatre partits polítics democràticament triats pels seus veïns i veïnes tenen a la seua disposició aproximadament un màxim de 450 paraules on poden expressar allò que consideren, sense censura prèvia.  (Enllaç d’accés a l’exemple de L’informatiu d’Aldaia (pàg 18): https://www.aldaia.es/sites/default/files/Eventos/bim2022_02_web.pdf)

Per tot això, es proposa al Ple el següent acord:

PRIMER. L’Ajuntament de Picanya garantirà la representativitat del seu veïnat al periòdic municipal De Casa en Casa, facilitant un espai d’un màxim 450 paraules a cadascun dels partits polítics amb representació democràtica al Ple, per igual i sense censura prèvia.

SEGON. L’Ajuntament de Picanya crearà els canals oportuns pels quals es farà arribar l’escrit de cada partit polític directament al departament encarregat de l’edició del periòdic.