Compromís proposa a l’ajuntament una taxa per als caixers automàtics externs dels bancs.

La taxa per ocupació de via pública no s’entén que excloga a les entitats financeres.

El grup Municipal Compromís, escoltat el col•lectiu del poble, ha traslladat a la resta de grups municipals una proposta de modificació de l’ordenança per l’ocupació de via pública.

En l’actualitat l’ordenança grava les taules i cadires, les barraques ambulants, els contenidors d’escombreries, etc.

Els caixers de les entitats bancàries, que no estan al seu interior, i apareixen encastrats a la façana, fan servir la via pública per poder ser útils. D’aquesta forma els clients, ocupen la via pública per fer-les servir i l’entitat s’estalvia espai del seu local per donar el servei i treure’n benefici de les diferents gestions.

Per això en la reunió del col•lectiu de Compromís en el dia d’ahir, es valorà i estudià, la incorporació de les entitats financeres, per evitar la discriminació amb altres ocupacions de via pública i generar ingressos a les molt deficitàries arques municipals.

També, la proposta preveu (encara que en l’actualitat són quasi inexistents al poble) l’aparició en un futur, com ocorre en altres municipis, de màquines expenedores de menjar o beguda, instal•lades d’eixa forma, i la proposta de modificació també contemplarà eixa possibilitat.