Cal destacar que dues propostes nostres als pressupostos del 2019, que en el seu dia intentaren ser desacreditades amb distints arguments, s’han plasmat als d’enguany. L’increment en polítiques d’igualtat i, especialment, les ajudes al lloguer per a joves. El PSOE deia l’any passat “sobren diners en la partida… els joves no demanen ajudes” o allò que hem escoltat molts anys per part del Sr. Alcalde “el jove que no viu en Picanya és perquè no vol”, ha passat a reconèixer, per fi! que és un problema i que com deia Compromís cal incrementar eixes ajudes de forma substancial.

Des de Compromís continuem denunciant les ajudes a associacions i clubs que es donen de forma nominativa, a dit, sense més criteri conegut del “a tu tant i a tu tant”. Continuem demanant com es fa de forma majoritària a les institucions progressistes, les ajudes per convocatòries públiques, amb criteris objectius i que es conega el perquè es reben els diners. Eixes són les formes que s’apliquen per fer objectives les ajudes i allunyar-se de les ajudes paternalistes i sotmeses a la lloa o complicitat amb el govern de torn. Actualment en alguns casos, entitats en poques persones sòcies i sense quasi activitat, tenen els mateixos diners que d’altres, amb molta més activitat i presència en el seu àmbit.

També destaquem del pressupost per al 2020, un seguit d’inversions en el Centre Cultural (butaques, escenari, camerinos) obviant, oblidant, la reivindicació i necessitat més destacada i antiga, l’accessibilitat als lavabos i la reforma necessària i urgent dels mateixos. Compartim que tal vegada calga un nou, o no, però si anem a un nou, no s’entén gastar en l’actual i si va per a llarg, cal prendre’s seriosament el tema de l’accessibilitat.