El passat divendres, 2 de març de 2018, ADELA VILLANUEVA ROIG (professora de secundaria i militant de Compromís Picanya), ALBERTO IBÁÑEZ I MEZQUITA (Secretari Autonòmic de la Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives)  i ÁSTRID BONO ESPEJO (Delegada de CC.OO. València. Secretària d’igualtat  de SS. ABANCA), participaren en la 24a xerrada del Cicle de Conferències “Altres debats, altres qüestions) que el col·lectiu de Compromís Picanya porta oferint des de fa més de 7 anys.

Aquesta vegada, el tema versava al voltant de les diferències socials i laborals entre les dones i els homes: “Sostres de vidre”.

Més de 30 persones acudiren a la seu de Compromís, al haver-nos canviat (quasi 48h abans) l’ajuntament la possibilitat de utilitzar el Jutjat de Pau.

Encara i això, les persones ponents donaren bon compte de les diferències esmentades.

Alberto Ibáñez, per eixample, parlà de la importància de canviar el paradigma del model masclista i la necessitat de que no sols les dones tinguen més accés al mercat laboral, als llocs de direcció d’empreses, als lloc de poder, sinó que aquest mercat laboral, aquestes direccions d’empresa o polítics canvien el paradigma masclista.

Ástrid Bono ens explicà els diferents conceptes que es relacionen amb els problemes laborals, com ara “sostre de cristal”, la “bretxa salarial”… però també les “portes tancades”, és a dir: aquelles situacions que les impedeixen accedir al mateix lloc de treball, a les mateixes possibilitats…

Adela Villanueva ens ajudà visibilitzar els problemes quotidians que tenen les dones científiques i les mancances d’opcions de avançar professionalment i mostrà les propostes que Compromís Picanya té al voltant de la igualtat entre dones i homes, reforçant les necessitats de les dones per avançar en el seu empoderament.

Va ser una xerrada molt participada i molt digna, on totes i tots quedaren encoratjats per continuar avançant des de lo concret i quotidià, però també des de lo estructural, des de la política.

Si vols escoltar la xerrada, en breu la tindràs penjada.

Antoni Martínez Soriano.

(Coordinador)