Feligresos de la parròquia Mare de Déu de Montserrat de Picanya han participat en un sopar de la fam per recaptar fons que seran destinats a la compra de centenars de pupitres per a xiquets/es de la República Democràtica del Congo. Durant el sopar es va repartir pa amb oli i tomàquet, i amb la venda dels tiquets s’enviaran aportacions a l’Escola Sant Edouard, en Kinsasha (República Democràtica del Congo). A més, els assistents van comptar amb el testimoni del missioner José Siurana, que els va explicar “com de necessària és l’ajuda que prové d’aquest tipus d’iniciatives, a més d’explicar-los la seva experiència com a missioner a l’Àfrica i Amèrica”. El projecte de l’Escola Sant Edouard, en Kinsasha, ha estat proposat des de la Fundació Ad Gentes de l’Arquebisbat, que impulsa programes de desenvolupament en països del Tercer Món, entitat amb la qual ja va col·laborar la mateixa parròquia de Picanya per a la construcció d’un pou a Filipines. El projecte actual del finançament de pupitres és coordinat pel Servei Missioner Diocesà i d’Animació Rural de Kinsasha que va sol·licitar el passat any un ajut de 5.800 euros a la Fundació Ad Gentes per a l’escola, situada a la zona de Mont Ngafula, a la ciutat de Mbinza Telecom, segons fonts de la fundació valenciana. En l’actualitat, els xiquest/es de la regió, de 6 a 15 anys, “no tenen espais per a l’ensenyament i no estan escolaritzats en la seva gran majoria”, per això, “és fonamental dotar les ciutats d’escoles, instal·lacions i recursos per que puguin acudir-hi i no estiguin al carrer “, segons les mateixes fonts.

Des de Compromís volem felicitar-nos pel caràcter solidari demostrat per la població, més enllà del seus representants polítics.

Com hem informat diverses vegades, davant l’agermanament del poble de Picanya amb Panazol, un poble d’alt nivell de vida i infraestructures, Compromís ha proposat orientar els recursos de l’agermanament amb pobles  que realment ho necessiten, com el d’aquesta notícia.

Probablement els seus alcaldes no s’intercanvien medalles, ni es facen jornades gastronòmiques, però seria més interessant, humanament parlant, no?.