Enguany, la subvenció de la Diputació de València a l’ajuntament de Picanya per a inversions (100.000€ pressupostats), l’alcalde, amb el suport del PSOE, proposa que siga negociat i consensuat pels partits polítics en una Junta de Portaveus.

En la mateixa Junta de Portaveus per part de Compromís se li proposa que s’òbriga a la ciutadania i que l’ajuntament facilite la participació i opinió del ciutadà directament. El PSOE, ho rebutja.

Al Plenari, torna a obrir-se el mateix debat i, a la proposta de Compromís de facilitar la participació, el PSOE torna a negar-se. Compromís anuncia que ell obrirà aquesta possibilitat com a partit i traslladarà l’opinió dels ciutadans com a proposta pròpia, davant la negativa de l’alcalde i del PSOE.

Ací els pressupostos participatius de Compromís Picanya http://participapicanya.esy.es

Ens sorprenem que dies després, l’alcalde anuncie en la premsa que per primera vegada:

A. C. picanya El Ayuntamiento de Picanya ha abierto un proceso para que los vecinos del municipio aporten ideas para, con el consenso de todos los grupos municipales, se decida en qué se invertirán unos 100.000 euros de los presupuestos para este ejercicio.

Ací la web de l’ajuntament on podreu vore que no es pot participar.

Sí que és cert que diu que: “Por este motivo, el consistorio recibirá las ideas a través del perfil de Facebook M’estime Picanya.”

Eixe perfil és de l’ajuntament? NO. És del PSOE. Però tants anys de govern fa confondre PSOE i Ajuntament, una cosa partidista, amb allò que és de tots. Una afirmació que no és verídica. L’ajuntament no obri res. (podeu comprovar-ho en la web municipal)

Ens congratulem que el PSOE com a partit, òbriga la possibilitat d’arreplegar idees, tal i com altres opcions anunciaren que anaven a fer, però poc haguera costat fer-ho com ajuntament, propiciant una major participació, una participació no partidista, i arreplegant propostes d’altres partits. No passa res, per acceptar propostes d’altres.

Demagògia, engany…. cadascú pot treure les seues conclusions.

Notícia al Levante-EMV