L’actual direcció política municipal ha posat damunt la taula l’assumpció del Consell Solidari com un Consell Municipal més. En l’actualitat, el Consell Solidari, és una associació de les distintes ONG’s i entitats municipals, fins i tot, de persones que a títol individual volen formar-ne part, que teòricament, estudia, analitza, formes de coordinar-se i d’harmonitzar les activitats de les distintes entitats, realització d’activitats, etc (com el Rastre Solidari), on l’ajuntament és una part més, important, sí, però una part més.

Sense entrar a debatre si la finalitat amb la què es constituí, es compleix o no, l’absorció del Consell per part de l’ajuntament, trenca la filosofia de la seua constitució, per això, des de Compromís, s’ha instat al Sr. Alcalde, a la realització d’una Comissió Informativa Municipal, per estudiar aquest fet o proposta, de la qual, inicialment, dissentim, a expenses d’escoltar argumentacions, ja que les que es donaren en l’últim Consell realitzat, no són acceptades per nosaltres i, pel que manifestaren diverses ONG’s, tampoc.

Esperem que prompte puguem no sols debatre la seua continuïtat, si no també, la seua activitat.