Seu de l’organisme estatal

   En l’últim plenari ordinari, Xavier Rius, com a portaveu de Compromís per Picanya, presentà una moció demanant que no s’elimine el 100% de la paga extra de Nadal dels empleats públics.
   Compromís manifestà el seu desacord amb aquesta mesura, però, mitjançant la moció, demanava a l’alcalde que pagara almenys la part proporcional compresa entre l’1 de juliol i el 15 de juliol (data d’entrada en vigor del Decret del PP que elimina eixe salari dels treballadors/es).
   La Moció fou aprovada amb els vots de Compromís i PP i l’abstenció del PSOE. L’alcalde indicà que primer voria l’informe de l’interventor al respecte (tot i que la Moció, està aprovada).
   La Defensora del Pueblo, ha realitzat un pronunciament al respecte i textualment diu:  “Que se interpreten las previsiones del Real Decreto-ley en lo referido a la supresión de la paga extraordinaria o equivalente del mes de diciembre de 2012, de acuerdo con la doctrina constitucional a que antes se ha hecho referencia, restringiendo su aplicación a la cuantía no devengada de la misma referida al momento en que se publicó la medida.”    esto es que se se aplique a partir del día 15 de Julio, por lo que las Admistraciones deberían de abonar la parte de la extra de Junio y los 14 días de Julio

“Que se concrete el destino de las cantidades derivadas de la supresión de la paga extraordinaria o equivalente en ejercicios futuros habilitando fórmulas adicionales a las aportaciones a planes de pensiones y contratos de seguro colectivos, de modo que puedan beneficiarse de tales retornos la totalidad de empleados públicos afectados por la medida.”