Davant l’amable invitació del sr. Retor, al regidor representant de Compromís, per acudir a la “missa” i “processó” del dia 13, arreplegant el sentit majoritari del col·lectiu, se li va transmetre la següent contestació:
        Per la present agraisc la invitació rebuda per assistir-hi als actes religiosos del dia 13 de juliol (Missa i processó).
        Li transmet que per respecte a l’ordre constitucional i a l’Església, no assistiré. En un estat aconfessional, barrejar religió i política, no és ni normatiu, ni aconsellable.
        Als actes de caràcter religiós, d’assistir-hi, ho faria com a membre de la comunitat i no ocupant llocs d’honor, els quals, corresponen, per no desvirtuar el caràcter religiós, als membres representatius d’eixa confessió.
        Espere que comprenga que em sentiria malament (una persona com jo, que no és practicant) assistint per ostentar un càrrec (motiu de la seua invitació), ja que actuaria amb hipocresia i amb l’única finalitat de guanyar simpaties electorals aprofitant-me d’un fet tan respectable com és la creença. Sí, és cert que molts ho fan al llarg de la nostra terra, que no xafen una església cap diumenge i s’apunten quan estan en llocs preeminents o de lluïment en actes multitudinaris. Allà cadascú.
        En aquesta societat on (i vostè em comprendrà perfectament) els valors immaterials estan en decadència s’ha de respectar al màxim la fe (en aquest cas catòlica) i no convertir actes religiosos en atraccions de fira, de lluïments de vestits, de pompa i protocol, allunyats del seu valor espiritual, i crec que l’actuació/participació dels polítics i persones representatives dels poders civils i militars, els desvirtuen.
        Estic obert a participar en qualsevol acte institucional, no religiós, que organitze i tinga a bé convidar-me.
        Trasllade als membres del meu partit, el coneixement dels actes i alguns d’ells, de segur que acudeixen, com un feligrès/a més, com fan habitualment al llarg de l’any.
        Aprofite l’avinentesa per oferir-me a atendre qualsevol aportació que vulga fer arribar, a la meua persona o a la meua coalició, pel bé de la comunitat on convivim, i li assegure que li atendré amb molt de gust i consideració.
        Atentament,                              Picanya 10 de juliol,2011.
        Xavier Rius (Coalició Compromís)
        Regidor.
Ajuntament de Picanya
A l’acte institucional d’entrega de medalles, el Sr. Retor i el Regidor d’Iniciativa-Compromís, tingueren una breu i cordial xerrada i manifestaren la intenció de tindre alguna trobada pròximament. El Sr. Retor agraí la missiva rebuda i el regidor, la invitació rebuda.